Service Support Engineer
Deventer

Organisatie

GEA Process Engineering in Deventer, onderdeel van de divisie Liquid & Powder Technologies, is gespecialiseerd in poederverpakkingsapparatuur en geïntegreerde oplossingen. Binnen het team Powder Systems EMEA werken wij aan de voorbereiding en uitvoering van services en upgrades voor zowel nationale als internationale klanten.

Functie

Als Service Support Engineer ben je samen met je collega’s het dagelijkse aanspreekpunt voor zowel interne als externe klanten met betrekking tot service- en upgradeprojecten. Je stelt offertes op, bereidt servicebezoeken voor en hebt zowel schriftelijk als mondeling contact met klanten. Wanneer een klant een technisch probleem heeft, stel jij de juiste vragen om tot een analyse te komen. Het is belangrijk dat je goed kunt luisteren en doorvragen om de klantvraag helder te krijgen.

Je maakt deel uit van een team dat verantwoordelijk is voor het aanbieden van reserveonderdelen en het voorbereiden, plannen en uitvoeren van services bij internationale klanten. Betrokkenheid en samenwerking staan bij ons hoog in het vaandel. Je zult werken met MS Office en een ERP-systeem. Binnen GEA is Engels de voertaal, maar binnen het team in Deventer spreken we voornamelijk Nederlands.

Jouw taken als Service Support Engineer:

  • Calculeren en opstellen van serviceoffertes;
  • Diagnose stellen en oplossen van technische problemen van klanten;
  • Inkopen van materialen;
  • Administratieve verwerking van offertes;
  • Nakijken en opvolgen van servicerapportages;
  • Beantwoorden van technische vragen voor zowel binnen- als buitendienst;
  • Nauw samenwerken met de Sales Engineers binnen ons werkgebied;
  • Ondersteunen van buitendienstcollega’s door technische informatie te verstrekken wanneer monteurs dit nodig hebben.

Functie-eisen

  • Mbo 4- of hbo-werk- en denkniveau met technische ervaring;
  • Een teamspeler die zelfstandig kan werken;
  • Goede beheersing van de Engelse taal (zowel in woord als geschrift);
  • Geen angst om klanten telefonisch te woord te staan;
  • Een flexibele instelling en het vermogen om goed om te gaan met onverwachte situaties;
  • Je haalt energie uit het helpen van klanten en het oplossen van hun problemen;
  • Piekmomenten, ontevreden klanten of lastige vragen zie jij als een uitdaging.

Aanbod

  • Een uitstekend salaris tussen de €2500,- en €4150,- bruto per maand, afhankelijk van je opleiding en/of werkervaring;
  • 23 vakantiedagen en 12 ATV-dagen bij een fulltime dienstverband;
  • Mogelijkheid om thuis te werken;
  • Een uitdagende en afwisselende functie;
  • Ruime ontwikkelingsmogelijkheden om je technische kennis verder uit te breiden;
  • Een prettige werkomgeving waarin jouw ideeën en inzet worden gewaardeerd;
  • Een telefoon en laptop om je werk goed uit te kunnen voeren.