HBO Bedrijfskunde

Customer Service Manager Refrigeration
Aantal uur: 40 | Locatie: Deventer

Functieomschrijving:

De functie wordt regionaal uitgevoerd en je rapporteert aan de Head of Service Branche. De werkzaamheden worden grotendeels uitgevoerd vanuit Deventer, maar het betreft een mobiele functie waarbij reizen noodzakelijk is.

Als Customer Service Manager ben je verantwoordelijk voor het realiseren van commerciële doelstellingen door middel van het actief uitbouwen en onderhouden van relaties met klanten op strategisch/tactisch niveau.

Taken en verantwoordelijkheden

De Customer Service Manager is verantwoordelijk voor alle koeltechnische service activiteiten en projecten bij onze klanten. Je bent verantwoordelijk voor het vastleggen en uitvoeren van afspraken met klanten en daaruit voortvloeiende en gekoppelde contracten met toeleveranciers.

  • Stelt een accountplan op voor accounts/prospects met concrete doelstellingen en sales forecast voor de toegewezen accounts en bepaalt de wijze waarop doelstellingen gerealiseerd worden.
  • Neemt deel aan een account team.
  • Werft en bewerkt prospects in nieuwe/bestaande markten.
  • Onderhouden van contacten met klanten en beïnvloeders.
  • Analyseert de klantsituatie, houdt advies- en verkoopgesprekken en presentaties bij klanten en prospects, ondersteunt de klant waar nodig en initieert en/of levert een bijdrage aan (after)sales events.
  • Houdt klant- en activiteiteninformatie bij in systemen, levert informatie aan voor periodieke rapportages en analyseert en evalueert eigen resultaten en -activiteiten.
  • Initieert en definieert (mede) (interne) projecten, geeft leiding aan en/of participeert in eigen of multidisciplinaire projecten die voortkomen uit de klantvraag.
  • Stelt Service Level Agreements (SLA’s) met klanten op, bakent deze af, borgt ze en ziet (mede) toe op de naleving.
  • Bouwt contacten op met in- en externe klanten, relaties en leveranciers, onderhoudt deze en managet verwachtingen.
  • Naleven en opvolgen van en het aanspreken van collega’s op het preventief toepassen van (veiligheids)voorschriften

Als servicemedewerker van onze klant ben je klantgericht en voel je je verantwoordelijk om de klanten te helpen en de verwachtingen te overtreffen. Met jouw professionele en vakkundige aanpak toon jij doorzettingsvermogen om te komen tot de best passende oplossing voor de klant. Je bent flexibel, communicatief, vindingrijk en neemt het initiatief om oplossingen aan te dragen die voldoen aan de klantvraag en afgestemd zijn op de impact van de problematiek en de servicestrategie van onze klant. Met jouw teamgerichte instelling streef jij er naar om samen met jouw collega’s de hoogste kwaliteit te leveren!

Bekijk vacature
©2016 Tect Contracting & Engineering   |   Contact   |   Sitemap   |   Website ontwikkeling: Webton.nl
20190107